Wednesday, December 8, 2010

langit x sentiase cerah!

(",)hye folks.
assalamualaikum.

ape perasaan kau kalau ade je manusia yang cuba mengganggu kebahagian kau?
aku x mintak banyak kot kat orang camtu,
aku just nak mintak die blah je dari hidup aku!
tlg lah ya tuhan, bg la die fikir sikit..
kalau lah die kat tempat aku, ape yang die rase?
aku x kuat la nak harung bende nie sume!
tolong lah faham.
pergilah cari kebahagiaan kau kat tempat lain wahai PEREMPUAN!
bukan kat sini tempat kau.
kehadiran kau yang tidak diundang itu telah menghancurkan beberapa hati milik insan-insan kesayangan aku!
sanggup kau hancurkan hati milik seorang wanita lain demi kebahagian kau kn!
ape punye manusia lah kau nie!
mak ayah x pernah ajar ke??
xkan lah kau langsung xde kesedaran sivik!
bangangggg!

well, hidup kadang2 memang x adil!
ape yang diduga oleh-NYA kadang2 lgsung xde kne mgne dgn kesilapan lampau kita.
tapi, siapelah aku menidakkan ketentuan ilahi kn?
langit x sentiase cerah!
dugaan yang diberikan oleh-NYA kadang2 menjadikn kita lebih matang dalam mengharungi kehidupan yang mendatang.
aku dah x mampu melihat insan kesayangan bersedih.

cuma pintaku,
'ya ALLAH, kau jernihkn lah kembali keadaan ini.
berilah kesempatan untuk kami terus menikmati hari2 yang mendatang dengan bahagiadan harmoni. amin...'

dan sesungguhnya aku mengharapkan keajaiban dari-NYA selepas ini.

p/s: sedarlah wahai manusia, jangan sesekali kau cuba merampas hak orang lain!


2 comments:

  1. wahai kak
    org tahu akk da tak syg org
    tp lis la apprcte pe yg selme ni org wat kat akk
    macm2 org bg akk

    ReplyDelete