Wednesday, May 4, 2011

kisah lampau

hei! assalamualaikum.
lame x hupdate blog kan.kan.kan.
ok, dengan ini nabilaliyana mengumumkan....
line streamyx kat rumah dah adeeee! yahoOO!
oleh itu,,, hari2 pun boleh update blog. INSYALLAH.
sumpah! aku rindu nak merepek kat blog nie.... hehehehe

ok, sebenarnye.. aku ade bende nak share ngan korang.
tapi, soorie lah. mungkin story nie agak basi. sebab dah lame sangat aku simpan.

nak tau? sile teruskan bacaan anda....

Ok, cerita bermula macam nie……

Hari selasa bersamaan dengan 12 April 2011 pukul 9.04 pg. Time nie aku tengah dok melingkau atas katil lagi, yelar study week an. So, kelas xde. Tibe2 dapat call dari pengarah hep aku. Jom ikuti perbualan kami……

En B: assalamualaikum, nie NUR NABILA LIYANA BINTI ASRI KAMAL ke?

Aku: wslm, ye sy lah nie. Kenape ye?

En B: umm, NABILA.. nie saye EN B******.

Aku: ye EN B kenape ek?

En B: nabila tidur lagi ke?
Aku: (dok terpisat2 atas katil) eyh, xdelah. Sy dah lame bangun.

En B: kalau macam tu, NABILA bersiap, jumpe sy kat fakulti sekarang boleh?

Aku: ( time nie aku dah cuak kot) kenape en? Saya ade buat salah ke?

En B: x, bukan macam tu. Awak datang je fakulti. Ade benda kite nak bincang sikit ngan awak.

Aku: ok. Kejap lagi sy sampai.

Click *bunyi hp dimatikan.

Sumpah weyh time nie aku cuak gile bab*. Aku iron baju menangis. Aku mandi pon aku menangis. Aku pakai deodorant pon aku melalak lagi. Yelah, aku x penah kot buat kesalahan yang sampai perlu nye name aku naik kat HEP. Takut-takut.

Ok le, aku pendek kan je cite ye...

Sampai kat HEP lagi lebat air mate aku.. bile Pengarah HEP cite yang aku nie suspek untuk 1 kes budak kat kolej nie. Aku tambah cuak siot! En B nie tadi tanye aku, “awak kenal SITI ***** x?” aku cam blurr…. Yelah, aku x pernah ade membe name tu. Pastu macam2 lah aku kene soal. Sampai call mama aku bagai untuk pastikan yang aku ade kat rumah ke x ujung minggu lepas.

Rupenye, budak tu kene serang dengan 3 orang budak perempuan mase hari sabtu (09 April 2011) pukul 2.55 petang. Owh ya, untuk pengetahuan kamu semua. Time nie aku tengah dok melepak kat rumah ngan adik bongsu aku.

Ok, mesti korang pelik an camne aku pulak yang boleh jadi suspek kejadian bodoh nie.

Budak nie cakap die x kenal ngan orang yang serang die tu, tapi bile buat pengecaman muke kat unit IT, x pasal2 die tunjuk gambar aku! Tu yang cam bangang nye!

Dah la aku siap kene g balai polis tau. Polis siap call number phone aku. Pergh cuak toksah cakap le.. gile kau! Macam aku nie dah buat kes JUVANA je rasenye. Time g balai tuh lagi la, cam pesalah gile bab* lah! Takot tau!

Memang lah aku x bersalah kan? Tapi bile dah libatkan polis, tuhan je yang tahu camne rase nye…. Aku nie dah le cembeng+cengeng.

kesian aku, seharian melalak sampai bengkak2 mate, sakit kepale x usah cakap la. dengan x makan dari pagi bawak ke petang. tuhan je yang tahu.

ok, ade lagi nak sambung nieee...

pastukan, mase aku sampai2 kat kolej budak yang tuduh aku tu call aku, die say sorie sebab kate die nie "salah faham"!

WTH kan!! disebabkan time tu aku sakit gile, aku just kate ok jeee. malas nak lebih2.

paling x boleh blah, mase aku nak jawab 1st test die call lagi pg tuh macam nak marah aku, die kate ade budak msg die cakap aku x puas hati ngan die lagi.

time tu gak aku jeritkan die! pg2 call aku semate2 pasal hal bodoh tu!

cakap bangang kang marah!

betul2 dugaan yang maha hebat tuk aku. ikutkan rase x tertanggung tau. tapi xkan lah allah nak menguji benda yang x mampu ditanggung oleh hamba-NYA kan?

alhamdulillah sglanya berjalan dgn lancar.

untuk family TERutama mama ngan papa and housemates sebb care pasal aku! I LOVE YOU GUYS!

latest story yg aku dapat tau pasal budak tu....

die kate yg dtg pukul die tu lelaki pulak. so? korg fikir ape? mcm nie punye org pun ade kat dunie kan.



cakap putar alam. mungkin kurang kasih syg kot kan..
entah la.. nak cakap lebih2 pun x gune...
bende dah jadi kan.

p/s: bak kate papa, "dak yana kene marah ngan milie pun melalak nie nak bantai orang" *milie-adik laki aku.

Fyi: budak tu lagi besar dari aku.

ok la,, till fingers meet keyboard again.
tadaa!

2 comments:

  1. hahahaha....adehh,kesian kwn aku sorg nie....=p

    ReplyDelete
  2. nak buat mcm mane, nasib badan.

    ReplyDelete